al op de helft - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Annemarijne Holl - WaarBenJij.nu al op de helft - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Annemarijne Holl - WaarBenJij.nu

al op de helft

Blijf op de hoogte en volg Annemarijne

28 Maart 2015 | Tsjechische Republiek, Olomouc

7 weken geleden zat ik hier voor het eerst op mijn bed en begon het tot mij door te dringen: dit is mijn thuis voor de komende vier maanden... Waarom heb ik toch niet voor wervelkolom gekozen? Deze gedachte heeft inmiddels plaatsgemaakt voor: op erasmus gaan is de beste beslissing ever geweest! De tijd vliegt voorbij want ik zit potverdikkie al op de helft! Die 7 weken die ik hier nu (al of nog maar) zit voelen als 4 maanden. Wat hebben we veel beleefd, uitjes hier, feestjes daar, weekendjes weg en zo af en toe moeten we ook nog naar school hoor!

De vakken die ik heb gekozen vind ik heel leuk en inmiddels definitief! We doen rare dingen zoals rondjes rennen op de skatebaan maar ook hele gave zoals met een 3D videosysteem analyseren hoe iemand loopt of springt etc. Zo af en toe krijgen we een beetje huiswerk zoals een week lang bijhouden hoeveel stappen ik had gezet, een dag bijhouden wat ik allemaal had gegeten en daarna een optimal meal plan samenstellen. Hoe dan ook, jullie willen natuurlijk dolgraag weten waar al die mooie en leuke foto's vandaan komen!

Mijn tweede weekend hebben we met een groepje een dagje Brno gedaan op zaterdag. Hele leuke stad met een prachtig uitzicht en op zondag zijn we naar de dierentuin, ZoOlomouc, geweest.

Derde weekend (27-29.2) ben ik met 2 Belgen, een Spanjaard en een Russische een weekend naar Praag geweest. Fantastisch, een om nooit te vergeten! Ook Praag is een hele mooie stad! Vrijdagavond aangekomen, restaurantje opgezocht en wat gegeten. Daarna terug gewandeld naar ons verblijf om lekker te gaan slapen! Zaterdag en zondag hebben we sightseeing gedaan, waarbij ik vooral het kasteel met de kathedraal en old town square met de astronomical clocks heel mooi vond. Praag verlaten zonder een nachtje stappen in een van de grootste clubs van Europa kan natuurlijk niet dus hebben we ons zaterdag tot in de late uurtjes vermaakt in Karlovy Lazne. Kapot en moe maar voldaan terug gekeerd naar Olomouc.

Vierde weekend (6-8.3) ben ik met de Belgse, Lidia, een weekendje naar Ceske Budejovice en Cesky Krumlov geweest. Het begon allemaal niet zo voortvarend. Bommelding op het station, geëvacueerd, niks aan de hand, trein gemist, 2 uur later dan gepland na uiteindelijk een hele gezellige treinreis toch aangekomen in Ceske Budejovice. Op zaterdag zijn we naar Cesky Krumlov gegaan want daar kwamen we toch eigenlijk voor. Hoewel het niet echt grote bezienswaardigheden heeft, is het door de sfeer en de uitstraling toch een bijzonder en mooi stadje. Zondag zijn we naar Zamek Hluboka gegaan. Een sprookjesachtig mooi kasteel, waauw! Heerlijk relax weekendje!

Vijfde weekend (13-15.3) was een weekendje Olomouc. Wat gegeten en gedronken hier en daar, avondje aan een meer gehangen en avondje in de Jazzclub doorgebracht. Op zondag wezen shoppen in het winkelcentrum, Santovka. Uitermate goed geslaagd, nieuw vest en een nieuwe zomerjas :)

Zesde weekend (20-22.3): weekendjeee Budapest georganiseerd door ESN! Vrijdagochtend met een hele groep tsjechische- en erasmusstudenten per bus vertrokken. Vrijdagavond gedineerd in een all you can eat bistro, een bezoekje gebracht aan Citadela met een SCHITTEREND uitzicht over de stad en een drankje gedronken in een pub met Bryan en Lidia. Zaterdag heerlijk ontbeten om daarna naar Parlementsgebouw te gaan. Korte rondleiding gehad maar wel heel mooi. Onze weg gevolgd als citytour door de stad door ESN Budapest waarbij ik vooral het vissersbastion heel erg mooi vond! Halverwege de middag weer moe maar voldaan naar Olomouc, inmiddels toch wel mijn thuis! Budapest staat op mijn lijstje van mooiste steden ooit waar ik (tot nu toe) ben geweest!

Dat waren mijn weekenden van de afgelopen weken! Naast de weekendjes weg zijn er tussen door ook nog de nodige feestjes geweest zoals de national party's met bijbehorende presentaties van Tsjechie, Engeland, Polen, Spanje, Belgie, Taiwan en Ierland en een Africa Party! Hebben we bezoekjes gebracht aan leuke, sfeervolle en mooie pubs zoals afgelopen maandag naar een soort Jazzblokhut geweest, echt geweldig! Daarnaast probeer ik aan mijn korfbaluren te komen maar dat is lastig als men op vrijdag traint en wij er op uit gaan of wanneer je eigenlijk de bus had moeten pakken omdat ze aan het spoor bezig zijn en je eindigt in een of ander gehucht (Nezamyslice). Tja.. de stations hier zijn een nog grotere chaos dan in NL ;D Afgelopen woensdag een wandeling gemaakt van in totaal 20KM naar een meertje dus ik kom wel aan mijn lichaamsbeweging! :)

Afgelopen week had ik ineens een momentje dat ik dacht.. ja ik begin ze toch een beetje te missen.. vooral Mazzel natuurlijk haha :* . Maar ik heb helemaal geen tijd om ze te missen want als de komende 7/8 weken net zo snel om vliegen als de afgelopen 7 weken, ben ik weer thuis voordat ik het weet. Ik heb stiekem al een beetje gekeken voor mijn terugreis (ivm. reserveringen voor bussen etc.). Het vliegtuig pakken en in 1 uurtje weer op Nederlandse bodem staan is natuurlijk een beetje saai dus heb ik bedacht om city hoppend naar huis te komen. Op de planning staat: 5 dagen Genova, 3 dagen Milaan, 3 dagen Strasbourg maar of daar daadwerkelijk iets van terecht komt (creditcard nodig om te reserveren en tja die heb ik niet)... Zullen het over 7 weken weten!

Veeeeeeeeeeeel liefs en dikke knuffels van,

een volle bak genietende en natuurlijk heel hard studerende, Annemarijne

  • 28 Maart 2015 - 13:54

    Ilse:

    Anne! Wat een gaaf verhaal weer! ZO leuk dat je zo naar je zin hebt!! :)
    Goed bezig met al die mooie en leuke uitjes :)

    X

  • 28 Maart 2015 - 13:54

    Ilse:

    Anne! Wat een gaaf verhaal weer! ZO leuk dat je zo naar je zin hebt!! :)
    Goed bezig met al die mooie en leuke uitjes :)

    X

  • 28 Maart 2015 - 13:55

    Ilse:

    Anne! Wat een gaaf verhaal weer! ZO leuk dat je zo naar je zin hebt!! :)
    Goed bezig met al die mooie en leuke uitjes :)

    X

  • 28 Maart 2015 - 20:52

    Lenneke:

    Wauw!! Helemaal super!! Heerlijk genieten!!

  • 28 Maart 2015 - 20:54

    Lenneke:

    Wauw!! Helemaal super!! Heerlijk genieten!!

  • 29 Maart 2015 - 04:24

    Leunie:

    Wat een ervaring, heel leuk geschreven

  • 29 Maart 2015 - 13:57

    Ingrid Zegers:

    Wat ontzettend leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat ! Leuk dat jullie zoveel ondernemen met elkaar! Succes en plezierig verder!!

  • 29 Maart 2015 - 22:42

    Carla :

    Eindelijk is het gelukt om je verhalen op deze site te volgen.... :-) !! Klinkt allemaal supergezellig. Heel veel groetjes, ook van Richard en de cats :x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Studeren in Tsjechie

4 maanden studeren in Olomouc

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2015

Laatste daagjes..

28 Maart 2015

al op de helft

19 Februari 2015

Yolomouc

08 Februari 2015

daar zit ik dan..
Annemarijne

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 3764

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 18 Mei 2015

Studeren in Tsjechie

Landen bezocht: